Forældre til en fodboldspiller

Vores verden

At være professionel fodboldspiller er verdens bedste job. Ganske enkelt. Det fortæller vores medlemmer, og det er også vores egen oplevelse.

Det er en unik tilværelse. Men også en unik branche. For vores verden har sine egne mekanismer. Man kan nemt få oplevelsen af, at man først forstår den, når karrieren er ved at være slut.

Det er derfor, vi er her. Den erfaring, du af gode grunde ikke har, har vi opbygget og fornyet siden vores etablering i 1977. Vi hjælper dig med at forstå og navigere i fodboldverdenen, så dit barn kommer godt ind i den.

Tilladelse Påkrævet

Hold dig opdateret

Vi afholder forældremøder hvert efterår og forår, med fokus på at hjælpe dig som forælder til en eliteungdomsspiller med vigtig viden om professionel fodbold.

Her tager vi fat på vigtige og aktuelle temaer med betydning for netop dit barns tilværelse som eliteungdomsspiller.

Hvad enten I allerede er en del af vores professionelle fodboldverden, eller på vej ind i den.

Når du skal skrive din første kontrakt

En kontrakt er uopsigelig. Og mens det måske er første gang, du forhandler en kontrakt, så lever de, der sidder på den anden side af bordet, af det. I den her podcast giver Allan Reese og Thomas Lindrup dig værdifuld viden om, hvad du skal være opmærksom på.

Om at være forældre til en eliteungdomsspiller, om op- og nedture og hjælp på rejsen

Anne Dorthe Bernat er mor til en nu 23-årig superligaspiller. Sammen med sin mand har hun været hele "rejsen" igennem med alle U-landshold, agenter, kontrakter, medier og en masse op- og nedture.

Maurits rejste ud som 16-årig for at blive en »en hel spiller«

Han er udråbt som et af landets absolut største talenter. Og tidligere på året fik han beviset på det, da han blev kåret som Årets Mandlige Fodboldspiller 2022 af sine kollegaer.

I udsendelsen kan du møde Maurits Kjærgaard, der skiftede til FC Red Bull Salzburg som 16-årig. Han fortæller om den store omvæltning, skiftet var, og hvorfor valget faldt på den østrigske mesterklub.

Falk bliver midt på vejen

Han lader sig ikke rive med, når det går godt. Og han lader sig ikke slå ud, når det går dårligt. Tilværelsen som fodboldspiller er spækket med udsving, og for Rasmus Falk er det vigtigt, at de udsving ikke påvirker ham for meget. Derfor forsøger han »at blive midt på vejen«, som han beskriver det.

For F.C. København-spilleren er nøglen til at kunne det, at fodbold ikke fylder alt. Det fortalte han, da han var oplægsholder på vores Entranceseminar. Og han satte flere ord på i vores podcast.

Entranceseminar

Hvad kan du forvente af tilværelsen som professionel fodboldspiller? Og hvad kræver den af dig?

Det er nogle af de spørgsmål, vi forsøger at give svar på til vores Entranceseminar. Et seminar, vi afholder i samarbejde med Divisionsforeningen, og som er målrettet de spillere, der står overfor eller er i gang med transitionen fra ungdoms- til seniorspiller.

Seminaret har personlig udvikling, økonomi og branchens mekanismer som sine grundpiller. Det er en årligt tilbagevendende begivenhed, der afholdes i både øst og vest.

Bliv en del af vores fællesskab