Årets Kvindelige Hold

Årets Kvindelige Hold repræsenterer de 11 spillere, I har valgt som de bedste i hver sin kæde.

Det er din chance for at hylde - eller blive hyldet af - dine kollegaer. For det er nemlig jer, der hvert år vælger, hvem de 11 udvalgte er, der til sammen udgør Årets Kvindelige Hold.

Årets Kvindelige Hold

Årets Kvindelige Hold 2023

Spillerne var ikke i tvivl. 23-årige Lene Christensen skal vogte buret på Årets Kvindelige Hold 2023. Den 23-årige Rosenborg BK- og landsholdsmålmand bliver betroet den opgave for tredje år i træk.

Foran Lene Christensen består forsvaret af Katrine Veje, Simone Boye, Stine Ballisager og debutanten Frederikke Thøgersen, der for første gang er at finde på Årets Kvindelige Hold.

På midtbanen finder vi holdets anden og sidste debutant. 22-årige Josefine Hasbo gør de to gengangere Karen Holmgaard og Kathrine Kühl selskab. Udover at være gengangere, har Karen Holmgaard og Kathrine Kühl det til fælles, at de begge er blevet kåret som Årets Kvindelige Talent. Holmgaard blev det i 2018, mens Kühl – for anden gang i karrieren – løb med den hæder kort før jul.

I angrebet er der nok en gang blevet plads til Pernille Harder. Og landsholdsanføreren må siges at være fast inventar på holdet. Hun har – som den eneste – været udvalgt hvert eneste år, siden vi første gang kårede Årets Kvindelige Hold i 2017. Harder udgør en trio med Signe Bruun, og ikke mindst Amalie Vangsgaard, som for nyligt kunne lade sig hylde som Årets Kvindelige Fodboldspiller 2023.

Årets Kvindelige Hold 2023

Målmand: Lene Christensen