Presse6.1.2024

Amalie Vangsgaard er Årets Kvindelige Fodboldspiller 2023

Spillerne har talt: Amalie Vangsgaard er Årets Kvindelige Fodboldspiller 2023.

Amalie Vangsgaard er Årets Kvindelige Fodboldspiller 2023

I 2023 har en helt ny spiller sparket sig ind i de rød-hvide fodboldfans’ hjerter. Amalie Vangsgaard har med fem mål for Danmark leveret et fodboldår, som hun sent vil glemme. Og nu bliver hendes store gennembrudsår også historisk.

Vangsgaard er af sine spillerkolleger- og konkurrenter blevet valgt til Årets Kvindelige Fodboldspiller 2023, og derfor kunne PSG-angriberen her til aften lade sig hylde til DR’s gallashow, Sport 2023.

Amalie Vangsgaard var nomineret til prisen for første gang efter et fantastisk år, hvor hun er blevet matchvinder i landskampe mod både Kina til VM samt mod Tyskland og Island i Nations League. På klubplan skiftede Vangsgaard i vinter fra Linköpings FC, hvor hun blev liga-topscorer i sidste sæson, til PSG. Skarpretteren nettede fem gange for den franske storklub i 2023.