Årets Kvindelige Talent

Det er landets mest lovende fodboldspiller under 22 år. Spilleren, hvis præstationer allerede er gode, men som samtidig giver lovning på endnu mere.

Den prestigefyldte titel som Årets Kvindelige Talent uddeles én gang om året til den mest lovende, danske spiller i den danske liga eller udlandet. Det er spillerne, der nominerer og kårer. Siden 2021 har vi uddelt prisen sammen med DBU.

Årets Kvindelige Talent

Kathrine Kühl er Årets Kvindelige Talent

Man forstår godt, hvis Kathrine Kühl i løbet af det seneste år et par gange har haft træng til at knibe sig selv i armen. For selv om dåbsattesten afslører, at hun i første halvdel af 2021 kun var 17 år, så bød foråret på landsholdsdebut for den talentfulde midtbanespiller.

Og himmelflugten fra den nordsjællandske teenager er der blevet lagt mærke til. For Kathrine Kühl fik mere end halvdelen af stemmerne, da de danske, kvindelige fodboldspillere skulle stemme på Årets Kvindelige Talent 2021.

»Jeg havde slet ikke set den komme. Overhovedet. Så det er stort at komme tilbage her fra ferien og så vinde sådan en pris. Det kan man ikke være andet end taknemmelig for. Det er en god start på året,« siger Kathrine Kühl efter en af de mange, hårde opstartstræninger på Right to Dream Park i Farum.

»Det er virkelig stort, og det er jeg virkelig taknemmelig for. Fordi jeg synes, at konkurrencen er helt vild hård - især her i ligaen. Der er virkelig mange store, unge talenter - også på vores eget hold. Så jeg er bare vildt taknemmelig og stolt over det.«

Få opdateringer fra os

Bliv opdateret på det seneste omkring Spillerforeningens aktiviteter og det danske fodbold miljø. Få nyheder og annonceringer af events direkte i din indbakke.