Fodboldens overenskomst

Sammen med Divisionsforeningen har vi siden 1999 indgået overenskomster. Kollektive aftaler, der sætter rammerne for professionel fodbold i dansk herrefodbold.

Dit sikkerhedsnet

Vi er stolte af de rammer, overenskomsten sætter for professionel fodbold i Danmark på herresiden - fra minimumslønninger og forsikringer over uddannelse og mental sundhed.

Men vi er mindst lige så stolte af vores medlemmer, der har kæmpet for at sikre de forhold. De nuværende spillere og generationerne før dem, der har sørget for, at vi har nogle ordentlige rammer, både du og din klub er glade for. Og som kommende generationer også kan nyde godt af.

Mere om dine forhold

Overenskomsten er dansk fodbolds fundament, når det handler om dine arbejdsvilkår. Det er de minimumsforhold, vi sammen med Divisionsforeningen har aftalt. Dit sikkerhedsnet. I vores guides kan du dykke ned i overenskomstens rammer i et letlæseligt sprog.