FC Midtjylland har Danmarks Bedste Bane 2015/16

MCH Arena er Danmarks Bedste Bane. Det mener Superligaens anførere, der i løbet af sæsonen har vurderet ligaens baner.

Spillerne har talt. MCH Arena er Danmarks Bedste Bane. Det afslører den undersøgelse, som Spillerforeningen hvert år foretager blandt landets Superliga-anførere. Resultatet vækker naturligvis glæde på heden.

- MCH gør et fantastisk stykke arbejde for, at vi altid har en bane af høj kvalitet at spille vores hjemmekampe på. Og med tanke på de ekstra europæiske kampe, som MCH Arena har lagt græs til i denne sæson, er det ganske enkelt imponerende, at MCH og ikke mindst Anders Faber Nielsen og Bjarne Rabæk kan levere Danmarks Bedste Bane, fortæller Claus Steinlein, der er sportsdirektør i FC Midtjylland.

Også hos ejeren af MCH Arena er der stor stolthed og glæde over titlen.

- At Superliga-anførerne kårer MCH Arena til årets bane er en stor ære, som vi gerne vil tilskrive Herning Kommune og helt personligt de dygtige greenkeepere, der hver dag gør sig umage for, at græstæppet på MCH Arena er helt optimal efter årstiden, siger Georg Sørensen, administrerende direktør i MCH A/S.

Spillerforeningens formand, Thomas Lindrup, havde fornøjelsen af at overrække Den Gyldne Greb til MCH Arenas dygtige groundsmen, Anders Faber Nielsen og Bjarne Rabæk. De fortjener at blive hyldet, fastslår formanden.

- Formålet med kåringen af Danmarks Bedste Bane er at forbedre baneforholdene og ikke mindst hylde de groundsmen, der gør en dyd ud af at skabe de bedst mulige betingelser for vores spillere. Det må man sige, at de gør i FC Midtjylland. Derfor er det en fornøjelse at overrække Den Gyldne Greb til Anders Faber Nielsen og Bjarne Rabæk, der er mændene bag Danmarks Bedste Bane.

Spillerforeningens formand hæfter sig også ved, at det ikke kun er SønderjyskEs fodboldhold, der i år blander sig i toppen – det samme gør deres hjemmebane, Sydbank Park. Sønderjydernes bane er således MCH Arenas nærmeste forfølger, mens BioNutria Park Randers (Randers FC) er landets tredjebedste bane. Thomas Lindrup mener, at klubbernes arbejde med underlaget er forbilledligt.

- De seneste sæsoner har FC Midtjylland og F.C. København kæmpet om hæderen. I år har SønderjyskE og Randers FC også budt sig til, og det er selvfølgelig et resultat af, at banerne er blevet prioriteret. Det skal fremhæves. Det er forbilledligt arbejde, som forhåbentligt kan inspirere andre klubber, siger Thomas Lindrup.

Mens banerne i Haderslev og i Randers er blevet markant bedre, er der desværre ingen positiv udvikling at spore i Farum. Superligaens eneste kunstgræsbane, Right To Dream Park (FC Nordsjælland), er for fjerde sæson i træk isoleret i bunden med endnu en dumpekarakter.

Den endelige stilling:

MCH Arena (FC Midtjylland): 4,07