10. 04. 2008

Portugisiske fodboldspillere varsler strejker for manglende løn

Selvom Portugal er en stor fodboldnation, er der ikke meget glamour over situationen i Boavista for tiden. Spillerne har ikke modtaget løn for de seneste to måneder.Ikke mange mennesker synes, at det er specielt sjovt at arbejde uden at få løn. Det er heller ikke sjovt for spillerne i Boavista for tiden, idet klubben i de seneste to måneder ikke har formået at udbetale løn til holdet.

Derfor har spillerne planlagt en strejke, der vil træde i kraft til næste søndags ligakamp mod Nacional Madeira. Formanden for spillerforeningen i Portugal Joaquim Evangelista udtaler:

Boavistas spillere har enstemmigt besluttet at gå i strejke, hvis ikke spillerne modtager deres løn inden fredag.

Situationen i portugisisk fodbold er kritisk, idet flere andre klubber er i lignede økonomiske vanskeligheder. Også i disse klubber kan spillerne risikere at stå uden løn, og derfor er den portugisiske spillerforening klar til at kunne få endnu flere sager om manglende løn på bordet.

Kilde: FIFpro.orgIkke mange mennesker synes, at det er specielt sjovt at arbejde uden at få løn. Det er heller ikke sjovt for spillerne i Boavista for tiden, idet klubben i de seneste to måneder ikke har formået at udbetale løn til holdet.

Kilde: FIFpro.org