Landsholdsaftaler

Sammen med DBU indgår vi kollektive aftaler for vores landshold.

Landsholdsaftaler

Herrelandsholdet

Herrelandsholdets nuværende, kollektive aftale blev indgået i 2018 og løber til og med EM-slutrunden i 2024. Med aftalen har parterne givet hinanden håndslag på, at der skal opbygges en fælles tillidsplatform med muligheder for at udvikle og styrke samarbejdet om både de sportslige rammer og de kommercielle aktiviteter.

Landsholdsaftalen giver flere og mere fleksible muligheder rent kommercielt, så DBU og spillerne sammen kan øge indtægterne til glæde for både landsholdet og dansk fodbold bredt set.

• Det er fælles ønske at alle spillere bidrager til landsholdets kampagner, dog altid med minimum tre spillere for at vise bredden på holdet.
  • Aftaleteksten er gjort endnu tydeligere og transparent, så DBU lettere og bedre kan planlægge kampagner og aftaler med kommercielle partnere.
  • Spillerne har som hidtil mulighed for at lave individuelle aftaler med sponsorer og udstyrssponsorer
  • Der er afsat fem mio. kr. fra en mulig slutrundebonus, som spillerne fordeler til børnefodbold-projekter efter indstilling fra DBU og Lokalunionerne.

Aftalen skal også fortsætte styrkelsen af de sportslige rammer for herrelandsholdet. Det sker blandt andet med:

• En styrkelse af sundhedsstaben med fleksible behandlingsmuligheder
  • Etableringen af to hybridbaner hurtigst muligt
  • Optimering af transport til og fra kampe
  • Egen kok til alle samlinger og kampe

Aftale for Herrelandsholdet

Kvindelandsholdet

Kvindelandsholdets nuværende, kollektive aftale mellem Spillerforeningen og DBU løber til udgangen af 2025.

Aftalen blev forlænget i sommeren 2020, så det gav DBU mulighed for at byde på værtskabet for Kvinde-EM i 2025.

Med forlængelsen af landsholdsaftalen sikres faste rammer for Kvindelandsholdet frem til 2025 med fortsat ambition om at styrke det sportslige setup rundt om holdet samt flere kommercielle aftaler.

Aftale for Kvindelandsholdet

U21-herrelandsholdet

U21-herrelandsholdets nuværende, kollektive aftale blev forlænget i maj 2021 og løber frem til sommeren 2024.

Aftalen er for begge parter forlænget med en tillid til, at DBU fortsat både optimerer og investerer i det sportslige setup på U21-herrelandsholdet.