Nicklas Bendtner er Årets Mandlige Talent 2007

Hvem er Danmarks mest håbefulde fodboldspiller? Svaret er ifølge de danske fodboldspillere Nicklas Bendtner, der vinder prisen som Årets Talent.

Når dansk fodbold i fremtiden skal spille sig til de respektive slutrunder, er der brug for talenter. Det største af slagsen findes ifølge de danske fodboldspillere i Nicklas Bendtner, der har høstet flest stemmer i kåringen af Årets Talent.

Nicklas Bendtner udtaler:

"Jeg er utroligt glad for denne pris. Det er altid noget helt specielt, når man får anerkendelse fra spillerne, for det er jo dem, der ser én til den daglige træning og som ved, hvad man står for."

Nicklas Bendtner efterfølger tidligere vindere af ’Årets Talent’ som Daniel Agger (2004 & 2005), Thomas Kahlenberg (2002 & 2003) samt Christian Poulsen (2001).

Den 19-årige Arsenal-angriber vinder prisen som Årets Talent på baggrund af en række flotte præstationer for Birmingham City FC, Arsenal og ikke mindst det danske landshold.