Andreas Christensen er Årets Talent 2015

Den unge danske forsvarsspiller har i løbet af 2015 været en del af det succesfulde U21-landshold og tilkæmpet sig en nøglerolle på Bundesliga holdet Borussia Mönchengladbac

Af Spillerforeningen

Det er nogle af grundende til, at Borussia Mönchengladbachs Andreas Christensen kan kalde sig Årets Talent 2015. Andreas Christensen har på trods af sine kun 19 år allerede prøvet en del i sin fodboldkarriere. Han skiftede i en tidlig alder fra Brøndby IF til Chelsea, hvor han flere gange bankede på til førsteholdet, men han lod sig i sommer udleje til tyske Borussia Mönchengladbach, hvor han har haft stor succes i løbet af efteråret.

- Hans potentiale er kæmpestort. Han bliver fremtidens omdrejningspunkt på det danske landshold. Det tør jeg godt sige allerede nu. Om det bliver om et år eller tre år er svært at sige, for konkurrencen er hård. Men ingen tvivl om, at pladsen bliver hans på et tidspunkt, siger Jess Thorup, tidligere U21-landsholdstræner og nuværende cheftræner i FCM.

Om kåringen
Siden 1999 har Spillerforeningen kåret Årets Talent. Den prestigefyldte titel uddeles én gang om året til den mest lovende, danske spiller i den danske liga eller udlandet, som er under 22 år på afstemningstidspunktet.

Seneste fem vindere:
2014: Pierre-Emile Højbjerg
2013: Pierre-Emile Højbjerg
2012: Jores Okore
2011: Christian Eriksen
2010: Christian Eriksen

Få opdateringer fra os

Bliv opdateret på det seneste omkring Spillerforeningens aktiviteter og det danske fodbold miljø. Få nyheder og annonceringer af events direkte i din indbakke.