26. 05. 2010

VM-bonus er på plads

Spillerforeningen har på vegne af landholdsspillerne forhandlet sig til en fornuftig VM-bonusaftale med DBU. Foto © Per Kjærbye.VM-bonussen, som følger fordelingsnøglen fra tidligere slutrunder, bygger på den nugældende rammeaftale, som DBU og Spillerforeningen indgik i maj 2005. Spillerforeningen har forhandlet for landsholdsspillerne siden 1994.

Direktør i Spillerforeningen, Mads Øland, har været tilfreds med både forløbet og udfaldet af aftalen og udtaler:

"Forhandlingsforløbet med DBU har været godt og effektivt. Vi er på spillernes vegne glade for den aftalte VM-bonusordning. Ligeledes er vi tilfredse med, at der fra FIFAs VM-pulje kommer et meget betydeligt beløb til brug for DBUs aktiviteter, som udvikler vores sport herhjemme."

Læs mere her.

Læs mere her.