11. 03. 2008

Spillerforeningen støtter frisørforbund i sag om pression

I sagen om Kristelig Fagbevægelses lockout af medlemmer af Dansk Frisør og Kosmetiker Forbund, giver Spillerforeningen sin fulde støtte til frisørforbundet og de ramte frisører.Spillerforeningen bakker 100 % op om Dansk Frisør og Kosmetiker Forbund i den verserende sag om tre frisørkæders brug af pression ved blandt andet lockout mod fagforeningens medlemmer. Spillerforeningen er som Dansk Frisør og Kosmetiker Forbund medlem af LO.

Dømt for organisationsforfølgelse

I gennem længere tid pressede de tre frisørkæder Hos Peter, Kjær og Stender medlemmer af Frisørforbundet til i stedet at melde sig ind i Kristelig Fagbevægelse. De tre frisørkæder er nu dømt i Arbejdsretten for organisationsforfølgelse.

Senest har Kristelig Arbejdsgiverforening forsøgt at udelukke medlemmer af Frisørforbundet fra at arbejde i deres medlemmers frisørforretninger ved at varsle en såkaldt lockout.

Derfor opfordrer LO Kristelig Arbejdsgiverforening til at droppe den aktuelle lockout for at undgå en større konflikt. I den forbindelse udtaler LO’s formand Harald Børsting:

Alle er bedst tjent med en fredelig løsning på denne konflikt. Derfor opfordrer vi endnu engang de berørte frisørmestre til at optage forhandlinger med Danmarks Frisør- og Kosmetikerforbund om en ny overenskomst.

Læs mere om sagen her:

Frisører er rørte over LO-støtte