01. 04. 2008

Nye forhandlinger om Social Dialog på vej

Den internationale spillerforening, FIFPro og den europæiske sammenslutning af divisionsforeninger, EPFL, har sammen besluttet at udskyde startskuddet for komitéen for social dialog for fodbold i EU.Oprindeligt var det planlagt, at der den 17. marts i Bruxelles skulle præsenteres et nyt positivt tiltag for et europæisk samarbejde mellem fodboldens parter. Mødet blev i sin tid aflyst, men nu har to af de involverede parter oplyst, at de arbejder på at finde en ny dato for underskrivelsen af en aftale.

Generalsekretær for FIFPro, Theo van Seggelen forklarer:

Det lader til, at der på nogle punkter skal mere information og afklaring til. I den tredje uge af april skal vi udveksle synspunkter. Alle involverede parter er fortsat meget positive, så jeg er sikker på, at vi formelt kan præsentere vores aftale om Social Dialog omkring slutningen af maj eller starten af juni.

Spillerforeningen vil informere om en ny dato, når denne er aftalt mellem parterne.

Nyheden på FIPRO's hjemmeside:

fifpro.org/index.php?mod=one&id=16530Oprindeligt var det planlagt, at der den 17. marts i Bruxelles skulle præsenteres et nyt positivt tiltag for et europæisk samarbejde mellem fodboldens parter. Mødet blev i sin tid aflyst, men nu har to af de involverede parter oplyst, at de arbejder på at finde en ny dato for underskrivelsen af en aftale.

Generalsekretær for FIFPro, Theo van Seggelen forklarer:

Nyheden på FIPRO's hjemmeside:

fifpro.org/index.php?mod=one&id=16530