Pernille Harder er Årets Kvindelige Fodboldspiller 2019

Pernille Harder er Årets Kvindelige Fodboldspiller 2019. Hun har netop modtaget prisen, som uddeles af Spillerforeningen og Hessel HiRE, til Sport 2019.

Af Martin Dons

Pernille Harder kunne for femte gang i træk - og sjette gang i alt - modtage hæderen som Årets Kvindelige Fodboldspiller til Sport 2019. Hun vandt første gang prisen i 2012.

Sammen med holdkammeraterne i Wolfsburg kunne Pernille Harder i sommer lade sig hylde som tyske mestre, og det var med den danske landsholdsanfører som en markant profil på sit tyske klubhold.

I år er de grønblusede fodboldkvinder fra Wolfsburg fortsat. De ligger nummer et i Bundesligaen og spiller fortsat med i Champions League. På det personlige plan kører det også derudaf for Pernille Harder, der med 18 mål har lagt sig i spidsen på Bundesligaens topscorerliste og allerede nu har slået sin personlige målrekord for en sæson.

På Kvindelandsholdet kan Pernille Harder se tilbage på en foreløbigt stærk kvalifikation på vejen mod EM i England næste år. Kvindelandsholdet har med fem sejre i lige så mange kampe spillet sig selv i en god position. Det er sket med en sprudlende offensiv og en stærk defensiv, hvor holdet har scoret imponerede 29 mål i fem kampe, mens defensiven ikke har tilladt et eneste mål imod.

Årets Kvindelige Fodboldspiller kåres af Spillerforeningen og Hessel HiRE.

Få opdateringer fra os

Bliv opdateret på det seneste omkring Spillerforeningens aktiviteter og det danske fodbold miljø. Få nyheder og annonceringer af events direkte i din indbakke.