Spiller til Spiller28.11.2023

101: Kristoffer Pallesen om karriereskifte, nedrykning og mental restitution

Selv om han for nylig tog en tung beslutning om at stoppe karrieren, er det ikke en karriere, som 33-årige Kristoffer Pallesen er hundrede procent tilfreds med. For der mangler noget. Noget, han nu aldrig når at få opfyldt.

Lyt og abonnér: Spotify, Apple Podcast

»Jeg har de seneste seks år været i en klub, hvor mange har vundet titler, pokaler og medaljer og spillet europæiske kampe. Men jeg nåede ingenting af det. Og det nager mig,« fortæller Kristoffer Pallesen i Spillerforeningens podcast 'Spiller til Spiller'.

Han har været med til at tabe to pokalfinaler og været snublende tæt på medaljer og europæisk fodbold.

»Det mangler jeg virkeligt at have prøvet. Og det er derfor, jeg ikke er helt tilfreds med min karriere. Også selv om mange på det seneste har sagt til mig, at jeg har haft en fin karriere. Det kan jeg ikke helt selv se lige nu. Måske bliver det bedre om nogle år,« siger Kristoffer Pallesen.

Kristoffer Pallesen har fortsat sin faste gang på Hornevej 2 i Aalborg. Før var han fodboldspiller i AaB, nu er han juridisk rådgiver i klubben.

I maj rev han sin akillessene over. Siden rykkede AaB ud af Superligaen, og i oktober måtte Kristoffer Pallesen erkende, at fodboldtiden var forbi. Skaden spænder ben for flere kampe og drømme i den rød-hvide trøje.

»Det var fornuften, der traf den beslutning. For med hjertet ville jeg gerne have spillet fodbold helt frem til den almindelige pensionsalder,« fortæller den nu tidligere forsvarsspiller.

I dag er han blevet ansat som juridisk rådgiver i AaB og kan se tilbage på en karriere i Hobro, Viborg FF og AaB.

»Selv om jeg gerne ville have nået noget og spillet europæiske kampe, føler jeg mig selvfølgelig privilegeret over i det hele taget at have nået at spille topfodbold. For det var aldrig en drengedrøm for mig at blive fodboldspiller. Jeg er nærmest snublet ind i den her verden,« siger Kristoffer Pallesen.

I #101 af 'Spiller til Spiller' kan du også høre:

• Hvorfor han stoppede karrieren, og hvordan han har oplevet karriereskiftet
  • Hvordan han oplevede AaB's nedrykning
  • Hvem der var karrierens bedste medspiller
  • Og hvordan bøgerne gennem karrieren hjalp ham med at undslippe fodboldbranchens evige pres

Du finder ’Spiller til Spiller’ i Apple Podcast, Spotify eller din foretrukne podcastapp.

Tilladelse Påkrævet