Artikel6.5.2014

Spillerforeningen og AaB indgår aftale om efterbetaling af feriegodtgørelse, løn og pension

Spillerforeningen og AaB A/S er i dag nået til enighed om efterbetaling af manglende feriegodtgørelse, løn og pension på i alt 17,5 mio. kr. Spillerforeningen og AaB A/S er blevet enige om en aftale, hvor AaB A/S efterbetaler feriegodtgørelse, løn og pension på i alt 17,5 mio. kr. til en række nuværende og tidligere spillere. Afregningen af feriegodtgørelse, renter og bod sker på baggrund af kendelsen af 11. september 2012 fra Fodboldens Voldgiftsret.

Direktør i Spillerforeningen, Mads Øland, udtaler:

- Vi er selvfølgelig utroligt glade for, at vi nu kan lukke denne sag i enighed med AaB, så de berørte spillere kan få efterbetalt den feriegodtgørelse, løn og pension, som de har krav på ifølge overenskomsten. Vi har haft en meget positiv dialog med AaB, hvilket har været stærkt medvirkende til, at vi er kommet i mål.

- Vi kan nu lægge sagen bag os, og AaB kan sammen med sine investorer koncentrere sig om at opbygge et stærkt nordjysk fodboldflagskib.Spillerforeningen og AaB A/S er blevet enige om en aftale, hvor AaB A/S efterbetaler feriegodtgørelse, løn og pension på i alt 17,5 mio. kr. til en række nuværende og tidligere spillere. Afregningen af feriegodtgørelse, renter og bod sker på baggrund af kendelsen af 11. september 2012 fra Fodboldens Voldgiftsret.

Direktør i Spillerforeningen, Mads Øland, udtaler: