Artikel17.9.2014

Fodboldspillere gør klar til drabelig dyst på golfbanen

Af Dan Hirsch Sørensen

Der er masser af prestige på spil, når nogle af dansk fodbolds fineste navne snart skal have afgjort, hvem der er bedst til golf.- Vi ved, hvad vi skal gøre i år. Vi er uhyggeligt godt spillende, så hvis de tror, at de får noget som helst foræret, kan de godt tro om igen.

Peter Kjær har kridtet banen op, når han i dagene 21.-22. september står over for Peter Schmeichel i en direkte duel om det store Made in Denmark-trofæ. Det er Spillerforeningen og Made in Denmark, der har samlet de 24 spillere, 12 jyder mod 12 fynboere og sjællændere, der i bedste Ryder Cup-stil skal dyste på Himmerland Golfs velplejede græstæppe.

Det kan godt være, at Peter Kjær stod i skyggen af Peter Schmeichel på landsholdet, men når de to står face-to-face på golfbanen, har Peter Kjær ikke tænkt sig at lade sig henvise til bænken.

- Sidste år ramte vi ikke den form, vi skulle. I år kan øboerne godt lade trofæet blive stående i Jylland. Det er her, det hører til, siger Peter Kjær.

Schmeichel & co vandt en overbevisende sejr sidste år, da turneringen første gang blev afviklet. Og Peter Schmeichel kan ikke se, at der er noget, der forhindrer en gentagelse.

- Vi har det i os. Vi ved, hvad det kræver over de to dage. Den rutine vil vi gøre brug af igen i år. Så jyderne kan bare komme an, understreger Peter Schmeichel.

Schmeichel er på sit hold godt flankeret af bl.a. René Henriksen, tidligere EM-topscorer Henrik Store Larsen, den tidligere Blackburn-angriber Per Pedersen og U21-landsholdets træner, Jess Thorup samt Spillerforeningens formand, Thomas Lindrup. Peter Kjær skal håbe, at bl.a. John Sivebæk, Marc Rieper, Flemming Povlsen, Thomas Gaardsøe, John Lauridsen, Jes Høgh og Mikkel Beck spiller op til sit bedste.

Første slag på golfbanen i Himmerland slås søndag den 21. september om eftermiddagen, og først sent mandag eftermiddag er der fundet en vinder efter samlet tre gange 18 hullers golf. Turneringen er begge dage åbent for publikum.

Yderligere oplysninger:
Dan Hirsch Sørensen, 41 56 96 64 eller dan.sorensen@spillerforeningen.dk- Vi ved, hvad vi skal gøre i år. Vi er uhyggeligt godt spillende, så hvis de tror, at de får noget som helst foræret, kan de godt tro om igen.