Artikel21.6.2012

Principiel sag afgøres

Spillerforeningen ser frem til, at Fodboldens Voldgiftsret nu træffer afgørelse i sag om bl.a. manglende betaling af feriepenge, ferietillæg og pension. Afgørelsen for tre tidligere Brøndby IF-spillere vil give pejlemærker for mange andre spilleres krav.Spillerforeningen fremsendte i marts 2011 klageskrift til Divisionsforeningen omkring manglende udbetaling af feriepenge, ferietillæg, løn og pension til spillerne samt forskelsbehandling af udenlandske spillere. Fodboldens Voldgiftsret vil fredag og lørdag behandle prøvesager omhandlende de tidligere Brøndby IF-spillere Peter Madsen, Thomas Rasmussen og Martin Ericsson og de principielle problemstillinger i den forbindelse.

Vi forventer og håber, at afgørelsen vil danne præcedens for andre spillere, som har været eller er i en af de overenskomstbundne klubber.

Spillerforeningen har først yderligere kommentarer efter sagens afgørelse.

Spillerforeningen har først yderligere kommentarer efter sagens afgørelse.