Artikel27.9.2012

Invitation til åbning af Arena Spartacus med minister og superligaspillere

Social- og integrationsminister Karen Hækkerup er med ved åbningen af Arena Spartacus sammen med bl.a. Thomas Kristensen og Morten Skoubo fredag kl. 14 i København NV. Initiativet tilbyder fodboldtræning til børn og unge i udsatte områder.Spillerforeningens nye tiltag for børn og unge i udsatte boligområder, Arena Spartacus, bliver indviet i morgen fredag den 28. september klokken 14.00 på Boldklubben Unions baner i København NV.

Her vil der være deltagelse af social- og integrationsminister Karen Hækkerup samt superligaspillerne Martin Albrechtsen, Martin Bernburg, Thomas Kristensen, Morten Skoubo og Christian Traoré fra HB Køge. Både minister, Arena Spartacus-spillerne og de professionelle vil være på banen i showkampen, der dømmes af konferencier Jes Dorph-Petersen ved den store åbningsdag.

- Med Arena Spartacus vil vi give børn og unge attraktive og faste rammer, der kan styrke dem i deres sociale udvikling og med at blive inkluderet i samfundet. Med fodboldspillet som tiltrækningskraft og fodboldspillerne som rollemodeller kan vi guide dem i den rigtige retning, siger koordinator og træner Christian Lønstrup, der i sin fodboldkarriere bl.a. var anfører for FC København.

- Som fodboldspiller kan man med en meget lille indsats gøre en stor forskel for de her børn og unge. De oplevelser, de får ved at kunne træne med os, betyder meget for dem, og det er også grunden til, at jeg gerne vil give mit til Arena Spartacus, forklarer Brøndby IF’s Martin Albrechtsen om spillernes ønske om at tage socialt ansvar.

Om Arena Spartacus
Arena Spartacus danner trygge og forpligtende rammer ved at tilbyde ugentlige fodboldtræninger for børn og unge i udsatte boligområder. Med fodbold som samlingspunktet tilegner børn og unge sig nye sociale kompetencer med målet om at give dem nye muligheder i livet.

De bedste danske professionelle fodboldspillere vil på skift assistere Arena Spartacus-træner Christian Lønstrup som gæstetrænere, i hvad der på sigt skal blive et landsdækkende initiativ.

I lande som England er der i forvejen opnået meget positive resultater med sociale projekter, hvor fodboldspillere deltager som rollemodeller. Herhjemme er Arena Spartacus støttet af Social- og integrationsministeriet.

Information om åbningsdagen
Sted: Boldklubben Unions baner, Hvidkildevej 64, 2400 København NV (lige bag Grøndalscentret)
Tid: Fredag 28. september kl. 14-16
Deltagere: Social- og integrationsminister Karen Hækkerup, Thomas Kristensen (FCK), Morten Skoubo (OB), Christian Traoré (HB Køge), Martin Albrectsen og Martin Bernburg (begge BIF), Mads Øland, Christian Lønstrup (begge Spillerforeningen), Jes Dorph-Petersen (konferencier og dommer) og Arena Spartacus-spillerne.