Spiller til Spiller25.10.2018

10: Bisps indre kamp: De forbudte tanker om karrierestoppet

Play button

Mod slutningen af Ole Bisp Rasmussens korte fodboldkarriere kæmpede han en indre kamp. En kamp, der er dokumenteret i den dagbog, han skrev i det sidste halve år af karrieren. Han læser op fra dagbogen og fortæller om den indre kamp i denne episode af ’Spiller Til Spiller’.

Lyt og abonnér: Spotify, Apple Podcast, Soundcloud

Play button
Sound

- Når jeg læser det her, så er det et skrig. Ikke et skrig på hjælp, men et skrig på at der skulle ske noget.

Analysen bliver leveret af Ole Bisp Rasmussen. Og det er hans egne ord, han analyserer. De står skrevet i den dagbog, som han begyndte at føre det sidste halve år fodboldkarrieren. En karriere, der allerede sluttede, da han var 20 år gammel.

På det tidspunkt havde han fået nok. Nok af fodboldverdenen, nok af den konstante jagt på at komme gennem nåleøjet, og nok af ikke at nyde at leve af at spille professionel fodbold.

- Da jeg var i det, kunne jeg ikke forstå, hvad der skete. Jeg var alt for meget i mine følelsers vold. Det var på en eller anden måde svært at forstå mine egne ord.

- Jeg kunne ikke finde nogen sammenhæng, men jeg blev bare mere og mere arrig. Og der var flere ting, hvor jeg studsede over det uden rigtig at vide, hvad der foregik, fortæller Ole Bisp om skriverierne i dagbogen.

- De her tanker, de var reelt set ulovlige. Altså som fodboldspiller. I min egen overbevisning om, hvordan man var som fodboldspiller, der tænker man ikke at stoppe som 20-årig. Det kan ikke blive større tegn på svaghed, at du kommer til København og ser, at du kan leve et andet liv, end jeg var i gang med.

Hør alt om den tidligere Vejle Boldklub-spillers indre kamp, karrierestoppet og livet efter fodbold i denne episode af ’Spiller til Spiller’.