Artikel3.1.2019

De er valgt til Årets Mandlige Hold 2018

Superliga-bomber scorer sig en plads på Årets Mandlige Hold 2018 som den eneste spiller fra Superligaen.

Af Martin Dons

En enkelt Superliga-spiller har kæmpet sig til en plads på Årets Mandlige Hold 2018. Det er FC Københavns brandvarme Robert Skov, der for første gang er på Årets Hold. Skov, der gik på juleferie som topscorer i Superligaen med 18 mål, danner angrebstrio med Nicolai Jørgensen og Yussuf Poulsen. Stemmeslugeren i angrebet er Leipzig-angriberen Yussuf Poulsen, der ikke var på holdet sidste år. Poulsen og Skov erstatter Nicklas Bendter og Pione Sisto.

Mens der altså er to ændringer i angrebet i forhold til sidste års hold, så var der blandt fodboldspillerne ingen tvivl om, at pladsen i målet tilhører Kasper Schmeichel, der også er nomineret til Årets Mandlige Fodboldspiller.

Forsvaret er identisk med landstræner Åge Hareides foretrukne, og det samme er tilfældet på midtbanen, hvor de to andre nominerede til Årets Mandlige Fodboldspiller, nemlig Christian Eriksen og Thomas Delaney, befinder sig. De får selskab af Ajax-profilen Lasse Schöne, der er ny mand. Han erstatter Daniel Wass.

I forsvaret er der udskiftninger på to pladser. Mathias Zanka Jørgensen og Jens Stryger Larsen erstatter Andreas ”AC” Chistensen og Riza Durmisi, mens der er genvalg til Simon Kjær og Henrik Dalsgaard.

I den bagerste kæde løb landsholdskaptajn Simon Kjær med flest stemmer i tæt løb med Mathias Zanka Jørgensen, mens Christian Eriksen fik flest stemmer på midtbanen.

Det er spillerne selv, der har stemt på Årets Mandlige Hold.

Målmand: Kasper Schmeichel

Forsvar: Henrik Dalsgaard, Simon Kjær, Mathias Zanka Jørgensen, Jens Stryger Larsen

Midtbane: Christian Eriksen, Thomas Delaney, Lasse Schöne

Angreb: Nicolai Jørgensen, Yussuf Poulsen, Robert Skov