Artikel10.4.2014

Spillerforeningen går positivt ind til OK-forhandlinger

I morgen starter forhandlingerne mellem Divisionsforeningen og Spillerforeningen, fordi Divisionsforeningen har opsagt den nuværende overenskomst. Uanset forundringen over opsigelsen går Spillerforeningen positivt ind til forhandlingerne.Den 28. marts 2014 opsagde Divisionsforeningen den overenskomst, der er indgået med Spillerforeningen. I morgen, fredag, tager parterne hul på forhandlingerne om en ny overenskomst, og selvom opsigelsen kom uventet, går Spillerforeningen med formand Thomas Lindrup og direktør Mads Øland i spidsen positivt ind til forhandlingerne.

Mads Øland udtaler:

- Nu, når Divisionsforeningen har kastet handsken, starter forhandlingerne om en ny overenskomst. Vi går positivt ind til forhandlingerne, og bestræber os på at indgå en aftale, inden vi havner i en konflikt.

- Normalt er det en længerevarende proces at forhandle en overenskomst, hvor man først aftaler en køreplan for forhandlingerne og efterfølgende giver hinanden tid til at forberede sig. Det gør man for at sikre et godt forhandlingsforløb og i sidste ende det bedst mulige resultat for parterne. Nu står vi uden en køreplan for, hvordan vi kommer i hus med en ny overenskomst og skal starte med det samme. Vi synes ikke nødvendigvis, at branchen har brug for at blive kastet hovedkulds ud i noget, der potentielt kan ende med en konflikt.

- Der foreligger ikke nogen køreplan, men det må vi formode, at vi får ud af mødet i morgen, slutter Mads Øland.

Mads Øland udtaler: