Artikel23.6.2014

Divisionsforeningen må tilbage til forhandlingsbordet

Af Spillerforeningen

Divisionsforeningen har standset forhandlingerne om en ny overenskomst. Spillerforeningen peger på fremskridt i forhandlingerne og opfordrer Divisionsforeningen til at komme tilbage til forhandlingsbordet.Divisionsforeningen har valgt at stoppe forhandlingerne om en ny overenskomst. Udmeldingen kommer bag på Spillerforeningen, da der er sket fremskridt i forhandlingerne.

- Det er overraskende, at Divisionsforeningen har valgt at stoppe forhandlingerne så abrupt. Det er en aggressiv adfærd, som vi desværre kan genkende fra deres opsigelse af overenskomsten og konfliktvarslet, siger Jeppe Curth fra Spillerforeningens forhandlingsudvalg.

- Der er fortsat knaster, men der har allerede været fremskridt på flere punkter. Vi er interesserede i fortsat at mødes, og vi opfordrer derfor Divisionsforeningen til at komme tilbage til forhandlingsbordet i stedet for at bygge op til en konflikt. Det er i alles interesse at blive enige om en ny overenskomst. Det gælder både klubber, fans og spillere, fortsætter han.

- For Spillerforeningen er det afgørende at få en stærk minimumsoverenskomst, som giver beskyttelse for alle spillere. Det er især de unge, breddespillerne, spillere på lavere niveauer, skadede spillere, og spillere, der er blevet 'fravalgt' i en løbende kontrakt osv., der skal beskyttes. Dem vil vi kæmpe for, og vi vil holde Divisionsforeningen op på, at der ikke kommer forringelser i en ny overenskomst, som de har lovet, slutter Jeppe Curth.

Spillerforeningen og Divisionsforeningen mødes til et forberedende møde i Forligsinstitutionen på torsdag.

Kontakt Jeppe Curth på 22 62 02 80 for yderligere kommentarer.Divisionsforeningen har valgt at stoppe forhandlingerne om en ny overenskomst. Udmeldingen kommer bag på Spillerforeningen, da der er sket fremskridt i forhandlingerne.

Få opdateringer fra os

Bliv opdateret på det seneste omkring Spillerforeningens aktiviteter og det danske fodbold miljø. Få nyheder og annonceringer af events direkte i din indbakke.