Presse6.1.2018

Christian Eriksen er Årets Mandlige Fodboldspiller 2017

Christian Eriksen er suveræn vinder af Årets Mandlige Fodboldspiller 2017.

Christian Eriksen er Årets Mandlige Fodboldspiller 2017

Der var ikke meget tvivl blandt de danske fodboldspillere, da de skulle stemme til Spillerforeningens og Hessel Hires Årets Mandlige Fodboldspiller 2017.

Spillerne har sendt Christian Eriksen tilbage på tronen, efter at Kasper Schmeichel sidste år fravristede ham titlen. Det var fjerde gang, at Christian Eriksen modtog prisen.

- Det er utrolig vildt, at man har fået den ære at blive nomineret og vinde prisen så mange gange, når det er ens kolleger, der stemmer på én.

- Det gør det mere specielt. Det er dem, man går op og ned ad hver dag. Det er dem, man træner med eller spiller med eller imod. Så det er selvfølgelig lidt specielt, siger Christian Eriksen, der kigger tilbage på et succesfuldt 2017.

Vildt fodboldår

- Det har været et helt vildt fodboldår. Der er sket så utrolig mange ting i løbet af året både i klubben og på landsholdet. Landsholdsmæssigt sluttede det med, at vi skal til VM, som vi har kæmpet for i så lang tid. Klubmæssigt har det også været en dejlig opadgående kurve, siger Christian Eriksen og opsummerer.

- Der har vel ikke været så mange dårlige ting i 2017, smiler Eriksen.

Den kreative midtbanespiller sluttede landsholdsåret af med et hattrick i den afgørende playoff-kamp mod Irland. I det hele taget blev det et målrigt landsholdsår for Eriksen, der forkælede det danske fodboldpublikum med ni mål.

- Jeg er altid kommet til en masse chancer med den type, jeg er – men jeg har måske ikke lige puttet bolden i kassen. Jeg er måske blevet lidt mere kynisk og tænker lidt mere som en angriber, der skal tage sine egne chancer, end jeg har gjort førhen, siger Christian Eriksen.

De øvrige nominerede var Thomas Delaney og sidste års vinder Kasper Schmeichel.