Artikel31.1.2013

Brøndby IF selv skyld i nuværende situation - Forhandlinger fortsætter

Benny Winther forsøger at lægge ansvaret for Brøndbys økonomiske situation over på Spillerforeningen og spillerne. Spillerforeningen peger på, at Brøndby selv har bragt sig i sin nuværende situation. Forhandlingerne fortsætter dagligt og går trægt fremad.Oven på udtalelserne fra Brøndby IF's næstformand, Benny Winther, til jp.dk har direktør i Spillerforeningen, Mads Øland, følgende kommentarer:

- Brøndbys nuværende alvorlige økonomiske situation er skabt af ledelsen. Spillerne eller Spillerforeningen kan ikke bebrejdes for resultaterne af de sidste mange års fejl på ledelsesgangen. Baggrunden for at vores medlemmer har krav mod Brøndby er, at de ikke har overholdt overenskomsten og skylder pension, løn og feriepenge, som selvklart skal efterbetales.

- Vi forhandler dagligt med Brøndby og gør alt, hvad vi kan for at få et resultat. Kendelsen i Fodboldens Voldgiftsret skal følges, og forhandlingerne drejer sig om vilkårene for en afdragsordning. Det helt afgørende for os er, at der gives en sikkerhedsstillelse for spillernes privilegerede krav, slutter Mads Øland.

Spillerforeningen har ikke yderligere kommentarer for nuværende.Oven på udtalelserne fra Brøndby IF's næstformand, Benny Winther, til jp.dk har direktør i Spillerforeningen, Mads Øland, følgende kommentarer:

Spillerforeningen har ikke yderligere kommentarer for nuværende.