Artikel5.12.2011

Søren Rieks Årets Profil i 1. Division 2011

Esbjerg fB's Søren Rieks er blevet kåret som Årets Profil i 1. Division af kollegerne i landets næstbedste række.

Søren Rieks har i efteråret måtte affinde sig med at spille på noget mindre stadioner, end han ellers har været vandt til. Men for kantspilleren og resten af det vestjyske hold ligner det et snarligt gensyn med landets bedste række, efter at holdet topper 1. Division. Søren Rieks har vist sig som 1. Divisions store profil, hvilket har udmøntet sig i otte mål i efteråret. Med sine snævre driblinger og speed har den vestjyske kantspiller vist vejen for Esbjerg fB i bestræbelserne på at nå førstepladsen i efterårssæsonen.

Selv siger Søren Rieks om sin hæder: "Det er virkelig en stor opmuntring oven på nedrykningen i sommer. Det er dejligt at få sådan en hæder fra sine modspillere. Jeg er lidt overrasket over, at det er mig, der er blevet peget på, da jeg kun har optrådt i 1. division i en halvsæson. Men jeg må have gjort et godt indtryk. Jeg håber, at vi i Esbjerg kan fortsætte de fine takter, for vi vil tilbage i Superligaen."

Årets Profil i 1. Division 2011 – Søren Rieks
Fødselsdato: 07-04-1987
Position: Angreb
Klub: Esbjerg fB
Kampe/mål i sæsonen: 13/8

Tidligere vindere i 1. Division tæller Henrik Madsen, Rajko Lekic, Pablo Piñones Arce og Peter Graulund.