Artikel24.9.2020

Fem nye ansigter i vores bestyrelse

Jeppe Curth fortsætter som formand for Spillerforeningens bestyrelse, hvor fem nye spillere har fået plads.

Af Martin Dons

Det er nogle veletablerede navne i dansk fodbold, som er trådt ind i Spillerforeningens bestyrelse. De tre superligaspillere Andreas Bjelland, Jesper Hansen og Kristoffer Pallesen er alle valgt ind i bestyrelsen.

Også to udlandsdanskere har fået plads. Det drejer sig om Kvindelandsholdets Nicoline Sørensen, som til dagligt spiller i engelske Everton, og Nicolai Larsen, der slår sine folder i fransk fodbold hos Guingamp.

Formand for foreningen er fortsat Jeppe Curth, der har haft den rolle siden 2016, og han glæder sig over tilgangen af de fem nye medlemmer.

- Jeg er ikke i tvivl om, at de bliver en gevinst for Spillerforeningen. Det er fem engagerede personer, vi byder velkommen til i bestyrelsen, som jeg – og resten af bestyrelsen – glæder sig til at arbejde sammen med, siger Jeppe Curth.

- Jeg synes, vi med den nye bestyrelse har fået sammensat et stærkt hold, som, jeg er sikker på, vil bidrage positivt til det arbejde, vi udfører for spillerne i dansk fodbold. Vi skal sammen tegne de store linjer i Spillerforeningen de kommende år, og det er et arbejde, jeg i samarbejde med resten af bestyrelsen ser meget frem til at fortsætte, siger Jeppe Curth, der samtidig også benytter lejligheden til at takke de afgående bestyrelsesmedlemmer.

- Jeg vil gerne takke Rasmus Festersen, Esben Overgaard-Rejnholdt, Kristian Kirk, Kenneth Emil Petersen og Patrick Kristensen for deres indsats i bestyrelsen. Heldigvis får vi jo lov til at beholde Patricks kompetencer i foreningen, og det er jeg rigtig glad for – ikke mindst på vores medlemmers vegne, lyder det fra bestyrelsesformanden.

Den nye bestyrelse tæller 12 bestyrelsesmedlemmer.

Bestyrelsens sammensætning ser således ud:

Jeppe Curth, formand
Christian Eriksen, Inter Milan