Artikel19.7.2019

Høj intensitet og kvalitet

Traditionen tro havde Spillerforeningens medlemmer igen i år mulighed for at forberede sig bedst muligt til den nye sæson gennem Team Spillerforeningens sommertræning, som nu er veloverstået.

Af Martin Dons

I løbet af de fem uger, træningen strakte sig over, benyttede 70 spillere sig af tilbuddet, som både dækker over almindelig fodboldtræning og fysisk træning i samarbejde med ProTreatment, der sikrer spillerne kompetent træning og rådgivning, de kan drage nytte af på både og udenfor banen.

En af de spillere, som benyttede sig af muligheden for at holde formen ved lige henover sommeren, var SønderjyskE-forsvarer Thomas Juel-Nielsen, som især har rosende ord tilovers for niveauet på træningen.

- Jeg vil gerne være den bedste udgave af mig selv. Det føler jeg, at det her kan hjælpe mig med. Jeg får personligt meget ud af træningen, der er på et godt niveau. Det er ikke bare et eller andet ’lala’ sommertræning, fortæller Thomas Juel-Nielsen.

De ekstra procent

Thomas Juel-Nielsen er ikke den eneste, der er tilfreds med sommertræningens forløb. Tilbagemeldingerne fra de resterende spillere har, ifølge projektleder for Team Spillerforeningen, Kresten Blæsild, også været gode.

- Overordnet set har vi været tilfredse med sommerens Team Spillerforeningen træninger. Vi har haft mange gode træningspas med høj intensitet og kvalitet, og den umiddelbare feedback fra spillerne har også været god. De har været meget tilfredse med niveauet på både de fysiske træninger med ProTreatment og fodboldtræningerne, siger Kresten Blæsild og supplerer:

- Flere spillere har i år brugt træningerne på at genoptræne, og det viser, at vi kan tilbyde et professionelt setup, der gør, at det er attraktivt for spillerne at benytte tilbuddet i deres genoptræning. Om man bruger træningerne til genoptræning eller til at stå skarpere til den nye sæson, så handler det om at finde de ekstra procent, så man står i den bedste mulige udgave af sig selv efter ferien.

Fantastisk tilbud

Og netop genoptræningen har også Maria Lindblad haft glæde af at kunne fortsætte med henover sommeren. Hun er netop kommet ovenpå igen efter en korsbåndsskade, hun pådrog sig sidste år, og har altså brugt sommeren med Team Spillerforeningen – både i styrkelokalet og på fodboldbanen.

- Jeg synes, det er et fantastisk tilbud. Vi har mulighed for at træne om formiddagen med ProTreatment. Og om eftermiddagen har vi fodboldtræning. Det er en mulighed for mig for at komme og fortsætte min genoptræning og være i et godt miljø og få træning af dygtige trænere, fortæller Maria Lindblad.