Samtaler gennem to år: Würtz’ vej mod karrierestoppet

Feature29.3.2019

Samtaler gennem to år: Würtz’ vej mod karrierestoppet

Han er en superligalegende og et synonym med AaB. Men han er også bare en dødelig fodboldspiller, der – som alle andre fodboldspillere – på et tidspunkt skal stoppe karrieren. For Rasmus Würtz er det tidspunkt til sommer. De seneste to år har Spillerforeningen fulgt AaB-anførerens vej mod karrierestoppet.

Af Michael Hehr

I sidste uge offentliggjorde Rasmus Würtz sit karrierestop. Dermed står det klart, at det til sommer er slut den 35-årige AaB-anfører, der for nu – og sikkert et godt stykke ud i fremtiden – kan bryste sig af at være manden med flest superligakampe på cv’et.

Offentliggørelsen er fortsat relativt frisk, men beslutningen har været længe undervejs. I den periode har Spillerforeningen fulgt Rasmus Würtz. Superligalegenden har i årevis været i dialog med 4player i forhold til at bygge bro til livet efter fodbold, og de seneste to år har han gennem samtaler med Spillerforeningen fortalt om den proces, han har været i.

Karrierestoppet overgår alle fodboldspillere, og de seneste to år er Rasmus Würtz gået fra at være 100 procent tilstede i fodboldboblen, til nu at være afklaret med at den tilværelse til sommer for altid hører fortiden til. Dén proces har du her muligheden for at få et indblik i.

Tilladelse Påkrævet

Bliv afklaret med 4player

4player er Spillerforeningens rådgivningsenhed, der delvist af finansieret af fodboldens overenskomst. Via 4player kan medlemmer af Spillerforeningen få adgang til afklaringssamtaler, en lang række studie- og jobtilbud og andre initiativer, der hjælper den enkelte med at bygge bro til livet efter fodbold.

Du kan læse meget mere om 4players arbejde og blive klogere på dine muligheder her.