Artikel1.10.2019

Østholdet fik brudt fem års forbandelse

Med ny kaptajn ved roret fik 12 tidligere fodboldspillere fra Østdanmark omsider skovlen under Vestdanmark. I overlegen stil endda sikrede de sig titlen i Deloitte DM i Golf for Fodboldspillere 2019.

Af Dan Hirsch Sørensen

Klaus Berggreen har mange store og meriterende sejre med firser-landsholdet og bl.a. italienske Roma. Nu kan han vinge endnu en flot sejr af. En triumf, som fylder ham med lykke.

- Det er så kæmpestort. Jeg er stolt af mine holdkammerater. Sikke en spirit, de har udvist, lyder det fra Klaus Berggreen, da han står med det store trofæ i Deloitte DM i Golf for Fodboldspillere 2019.

Det var 61-årige Klaus Berggreens debut i den traditionsrige turnering, som Spillerforeningen og Himmerland Golf & Spa Resort i fællesskab har arrangeret de seneste mange år. Og Berggreen trådte direkte ind på holdet som kaptajn, eller som Berggreen selv siger Il Presidente, i stedet for Peter Schmeichel, der ellers tidligere har stået i spidsen for Østholdet.

Tilladelse Påkrævet

Og sejren blev endda ganske overbevisende. Der var aldrig for alvor tvivl om udfaldet efter de to dages anstrengelser i Himmerland. Dertil var Østholdet ganske enkelt for godt spillende i år.

- Det overrasker mig, men vi bøjer os for en bedre modstander i år. Kæmpe tillykke til Østholdet, selv om det gør ondt at skulle rose dem, siger Peter Kjær, kaptajnen for Vestholdet.

»Det er så fantastisk at møde de gamle drenge. En gang fodboldspiller, altid fodboldspiller. Det fællesskab, vi har med hinanden, er unikt«

Nu har Østholdet ingen planer om at levere pokalen tilbage de næste mange år.

- Vi må jo se, om vi kan få plads til Peter Schmeichel næste år. Han kan måske, hvis mine holdkammerater accepterer det, blive min vice-vice holdleder næste år, storsmiler Berggreen.

Begge holdkaptajner er klar med roser til arrangementet.

- Det er så fantastisk at møde de gamle drenge. En gang fodboldspiller, altid fodboldspiller. Det fællesskab, vi har med hinanden, er unikt, lyder det samstemmende.

De to hold

Det vindende Østhold bestod i år af: Klaus Berggreen, Henrik Store Larsen, Michael Johansen, Martin Johansen, Daniel Jensen, Michael Hemmingsen, Michael Schäfer, Allan Bak, Thomas Lindrup, Brian Jensen, René Henriksen og Mads Agesen (sprang til i stedet for en skadet Thomas Helveg.)

Vestholdet: Peter Kjær, Allan Gaarde, Thomas Gaardsøe, Frank Pingel, Marc Rieper, Tommy Bechmann, Thomas Thorninger, Søren Frederiksen, John Sivebæk, Klaus Granlund, Jesper Thygesen og John Lauridsen.