Presse4.1.2020

Kasper Schmeichel er Årets Mandlige Fodboldspiller 2019

Han har netop modtaget prisen, som uddeles af Spillerforeningen og Hessel HiRE, til Sport 2019.

Kasper Schmeichel er Årets Mandlige Fodboldspiller 2019

Af Martin Dons

Kasper Schmeichel er Danmarks bedste mandlige fodboldspiller. Der var nemlig ingen tvivl, da de danske mandlige fodboldspillere skulle sætte deres kryds ud for den spiller, som, de synes, har præsteret bedst i kalenderåret 2019. En pris, som han også vandt i 2016.

For de fleste fodboldelskere står Kasper Schmeichels store landskampspræstationer i årets løb sikkert stadig stærkt i erindringen og i særdeleshed kampen mod Schweiz i Parken, hvor han tæt på ene mand holdt Danmark inde i kampen og EM-kvalifikationen.

EM-billetten blev sikret i Dublin, og foruden kvalifikationen til EM på hjemmebane kan Schmeichel også se tilbage på et stærkt år i Premier League, hvor Leicester til stor overraskelse for de fleste ligger på andenpladsen og lige nu har kurs mod både medaljer og en plads i næste års Champions League.