Presse11.5.2019

Nanna Christiansen Årets Profil i 3F Ligaen 2018/19

Nanna Christiansen har slået målrekorden i 3F Ligaen, hun har sammen Brøndby vundet det danske mesterskab, og nu kan hun også kalde sig den bedste spiller i sæsonen 2018-2019.

Nanna Christiansen Årets Profil i 3F Ligaen 2018/19

Af Martin Dons

Hun har bombet løs for Brøndby IF i denne sæson. Faktisk så mange gange, at hun har slået målrekord i 3F Ligaen. Og de mange gode præstationer fra Nanna Christiansen er ikke gået ubemærket hen blandt kollegerne. De peger nemlig på Brøndby-profilen som sæsonens bedste spiller i 3F Ligaen.

- Man bliver sindssygt glad og stolt over det. Det er jo den største pris, man kan modtage som individ. Jeg er virkelig stolt og beæret. Og virkelig glad for, at spillerne har stemt på mig, siger Nanna Christiansen.

Hun er glad for, at Spillerforeningen har en kåring, som giver spillerne mulighed for at pege på, hvem de synes, der har været bedst i løbet af sæsonen.

- For mig er det kæmpestort at modtage denne pris, fordi dem, jeg egentlig allerhelst vil have anerkendelse fra, er dem, jeg spiller med og mod, så det er ret fedt, der bliver lavet sådan en afstemning.

Men prisen som Årets Profil i 3F Ligaen er ikke den eneste personlige hæder, som landsholdsspilleren har modtaget i sæsonen. Med indtil videre 28 scoringer har hun nemlig sat ny målrekord i den bedste kvindelige liga.

- Det er mega fedt. Da jeg havde lavet 20 mål i efterårssæsonen, vidste jeg godt, jeg var kommet højt op, så jeg havde det også som et mål, at jeg godt kunne tænke mig at slå den målrekord. Det er noget, jeg er virkelig stolt over at have opnået. For det er jo ret fedt at have sådan en rekord stående med ens eget navn, griner hun.

Nanna Christiansen har stået for tæt på hver tredje mål for Brøndby, der i midtugen kunne lade sig hylde som danske mestre.

- Det har været en virkelig god sæson både for mig personligt men også for os som hold. Vi har været suverænt gode i Brøndby. Vi har spillet virkelig god fodbold, og vi har et godt sammenhold på og uden for banen. Og hvis det ikke er mig, der laver mål, er der mange andre på holdet, der laver mål. Det har været en virkelig god sæson, hvor vi har spillet godt og fortjent står med mesterskabet nu, siger Nanna Christiansen.

Om det så har været hendes bedste sæson nogensinde?

- På mange områder, ja. Jeg har scoret så mange mål, og jeg er også generelt meget med i vores spil, så det er ikke kun målene, jeg laver. Det er også assists, og jeg er et stort omdrejningspunkt i selve spillet. Så det har måske været en af de allerbedste sæsoner, medgiver hun.

Sammen med prisen som Årets Profil i 3F Ligaen i sæsonen 2018-2019 vinder Nanna Christiansen også en Mercedes i en måned fra Hessel HiRE.