Artikel12.3.2020

Spillerforeningen bakker op om at lukke dansk fodbold ned de næste to uger

Superligaen, 1. division og 2. division lukker ned de næste to uger. Det samme gælder Kvindeligaen, 1. division for kvinder samt ungdomsligaerne for både piger og drenge.

Af Martin Dons

Divisionsforeningen har sammen med klubberne i Superligaen, 1. division og 2. division besluttet, at de tre rækker lukker ned i to uger. DBU har ligeledes meldt ud, at det samme er tilfældet for Kvindeligaen, 1. division for kvinder samt landets ungdomsligaer for både piger og drenge. Endelig forventes en række landskampe aflyst. Det sker efter statsministerens pressemøde i går.

- De beslutninger, som DBU og Divisionsforeningen sammen med klubberne har taget, kan vi kun bakke op om, når situationen er, som den er. Vi er fortsat i løbende dialog med Divisionsforeningen og DBU, og vi følger naturligvis udviklingen tæt, siger administrativ chef i Spillerforeningen, Michael Sahl Hansen.

DBU og DBU Bredde har desuden besluttet at aflyse alle øvrige fodboldaktiviteter i Danmark i perioden frem til søndag den 29. marts og dermed i samme periode, som regeringen har indført lukningsperiode i skoler.

Få opdateringer fra os

Bliv opdateret på det seneste omkring Spillerforeningens aktiviteter og det danske fodbold miljø. Få nyheder og annonceringer af events direkte i din indbakke.