Artikel3.7.2019

Reaktion på DIF's udmelding om at droppe sagen mod FC Roskilde-spillerne

I Spillerforeningen er man tilfredse med, at DIF’s matchfixingsekretariat har valgt ikke at indbringe sagen for matchfixingnævnet. ”Det er som forventet,” siger direktør Mads Øland.

Af Martin Dons

DIF’s matchfixingsekretariat har sat punktum i undersøgelsen af spil på egne kampe i FC Roskilde. Sekretariatet har nemlig valgt ikke at indbringe sagen for matchfixingnævnet, oplyser DIF.

- Så langt, så godt, kan man sige. Resultatet er, som vi havde forventet. Vi har på intet tidspunkt fået oplysninger, som har tydet på, at spillerne i FC Roskilde har gjort noget forkert. Så med den information, vi har haft, havde vi heller ikke forventet, at matchfixingsekretariatet ville indbringe sagen for matchfixingnævnet. Men der kører jo stadig en efterforskning hos politiet, som vi ser frem til bliver afsluttet, siger direktør i Spillerforeningen Mads Øland.

I Roskilde er spillertruppen glade for dagens udmelding fra DIF, men ser samtidig frem til, at der kan sættes endelig punktum for sagen, når også politiet har afsluttet deres undersøgelse.

- Jeg er glad for, vi nu er kommet så langt. Det har været en svær situation for os spillere at være i. Det har været en stor belastning at have hængende over os. Derfor er vi selvfølgelig også glade for, at DIF nu har sat punktum for deres vedkommende med det resultat, som vi alle sammen havde regnet med. Men det bliver rigtig dejligt, når politiet også bliver færdige med deres undersøgelse, så der kan sættes endelig punktum, og vi alle sammen kan komme videre, siger FC Roskilde-anfører Mikkel Thygesen på vegne spillertruppen.

DIF begyndte deres undersøgelse den 24. maj.

Få opdateringer fra os

Bliv opdateret på det seneste omkring Spillerforeningens aktiviteter og det danske fodbold miljø. Få nyheder og annonceringer af events direkte i din indbakke.