Artikel10.10.2018

Spillerforeningen og Mediano i nyt samarbejde om podcast

Det danske medie, Mediano Media, og Spillerforeningen indgår nu et samarbejde om at udgive podcast og fortælle om spillernes udvikling.

Af Martin Dons

Podcasten ’Spiller Til Spiller’, der sætter fokus på spillernes liv, udfordringer og problemstillinger, vil fremover også udkomme i Medianos store podcast-kanal, Mediano Special. Det første afsnit af ’Spiller Til Spiller’ udkommer på Medianos platforme i dag den 18. oktober.

Spillerforeningens podcast har eksisteret siden foråret og haft besøg af tidligere spillere som Jesper Grønkjær, Thomas Helveg, Martin Jørgensen og Preben Elkjær og sat fokus på overgangen til livet efter karrieren, hvor blandt andre Christian Poulsen og Morten Levinsen har fortalt om deres overvejelser.

Mediano har eksisteret siden 2016 og har i dag kanaler indenfor fodbold, cykelsport, e-sport, håndbold og ledelse og ventes i 2018 at have mellem fire og fem millioner afspillede podcast-episoder. Mediano udgiver også artikler på mediano.nu og youtube-videoer.

- Vi har lyttet med stor interesse til seriøst indhold med masser af perspektiv for spillere, men også for fans og iagttagere. Så vi glæder os til at byde ’Spiller Til Spiller’ velkommen hos Mediano, siger Medianos chefredaktør Peter Brüchmann.

I Spillerforeningen ser man også frem til det nye samarbejde.

- Vi er kommet godt fra land med vores podcast, og nu glæder vi os til at bygge yderligere på. Spillerforeningens primære målgruppe er vores medlemmer, men i vores podcasts berører vi emner, som jeg er overbevist om også vil interessere mange fodboldfans. Vi tager både aktuelle emner op i paneldebatter, og vi fortæller de personlige historier fra nuværende eller tidligere fodboldspillere. Vi ser samarbejdet med Mediano som en oplagt mulighed for at nå endnu længere ud med vores indhold, siger Jeppe Curth, formand for Spillerforeningen.

Mediano Media ønsker med samarbejdet også at sætte fokus på og indgå i forløb om spillernes udvikling.

- Vi er meget optagede af tanken om udvikling – både af sportsfolk og talenter, men også af formidlere. Vi har i mere end to år arbejdet med en række nuværende og tidligere fodboldspillere og trænere, og de har vist, at man kan højne den danske fodbolddebat med seriøse analyser. Og måske kan nogen af dem glide videre til andre medier og være med til at løfte debatten, siger Peter Brüchmann.

Få opdateringer fra os

Bliv opdateret på det seneste omkring Spillerforeningens aktiviteter og det danske fodbold miljø. Få nyheder og annonceringer af events direkte i din indbakke.