Artikel17.3.2017

Optimering af kost og behandling på plads

Sammen med landsholdets spillerråd har Spillerforeningen arbejdet målrettet for at få dækket spillernes behov i forhold til behandling og kost. Det er der nu kommet en løsning på sammen med DBU.

Landsholdsspillerne har i en længere periode efterspurgt mere professionelle rammer for behandling og kost. Det har Spillerforeningen nu løst sammen med spillerne i dialog med DBU.

Se pressemeddelelse fra DBU på www.dbu.dk

- Det er positivt, at der er blevet lyttet til vores behov. Vi er selvfølgelig alle enige om, at der skal være styr på sundhedssektor og kost, når vi taler fodbold på det her niveau, så den enkelte spiller er i topform til at præstere, siger William Kvist og tilføjer:

- Det har været alfa omega for os at få fremskridt på plads. Nu får vi tre ekstra mand fra Protreatment tilknyttet, og det, tror vi, vil gøre en forskel.

Gennem positive forhandlinger har parterne nu fået en løsning på plads, hvor DBU’s behandlerteam bliver suppleret med tre yderligere behandlere fra Protreatment samt en kok, der skal sikre kvaliteten af kosten på spillerhotellet i Rumænien.

- Det er vigtigt, at behandling og kost på landsholdet nu bliver opdateret. Det har fyldt rigtigt meget for spillerne, siger Mads Øland, direktør i Spillerforeningen, og fortsætter:

- Vi har snakket utroligt meget om det her med spillerne, og derfor er vi også glade for, at vi sammen med DBU er lykkedes med at få det på plads. Det fysiske og mentale pres på spillerne er enormt for at præstere, og derfor skal kost og behandling bare fungere.

Løsningen kort

Til samlingen i forbindelse med VM-kvalifikationskampen mod Rumænien er DBU og Spillerforeningen blevet enige om en løsning, hvor der hyres tre ekstra behandlere fra Protreatment samt en kok.

DBU afholder udgifterne for kok, Per Thøstesen, samt to af de nye behandlere, mens Spillerforeningen afholder udgifterne for den ene af Protreatments behandlere.

Spillerforeningen mødes som sædvanligt med spillerrådet i forbindelse med landsholdssamlingerne og vil efter samlingen med spillerrådet evaluere den nye løsning sammen med DBU. Der skal senere findes en permanent, langsigtet løsning i samarbejde med DBU.