Artikel8.12.2015

David Boysen er Årets Profil i 1. division

Lyngby Boldklubs David Boysen er Årets Profil i 1. division. Det mener David Boysens konkurrenter i 1. division, som har kåret den 24-årige øjeblikkelige topscorer. Det er andet i træk, David Boysen løber med hæderen.

Lyngby overvintrer på førstepladsen, David Boysens navn står øverst på topscorerlisten og nu kan selvsamme David Boysen også lade sig hylde som Årets Profil i 1. division. Og det for andet år i træk. Det vækker naturligvis glæde hos den offensive profil.

- Det gør mig glad og stolt. Især fordi det er spillerne, der giver én prisen. Så ved man, at det er dem, der tænker som én selv, der synes, man er god. Og når det er andet år i træk, må det være fordi, jeg går i den rigtige retning. Det betyder meget for mig, fortæller David Boysen og fortsætter:

- Hvis man vil noget med sin fodbold, som jeg gerne vil, så er det vigtigt, at være den bedst mulige man kan. Jeg er blevet kåret som den bedste i ligaen, så jeg kan på nuværende tidspunkt ikke gøre meget mere. Derfor er jeg utrolig glad, stolt og taknemmelig.

Om kåringen

Hvert år kårer Spillerforeningen Årets Profil i 1. division. Det sker for at bringe fokus på divisionerne under Superligaen og for at hylde de talenter, som befinder sig i de underliggende rækker.

Piotr Haren fra KB var den første spiller til at modtage prisen som Årets Profil i 1. division i 1989. Siden har blandt andre Peter Graulund, Rajko Lekic og Kasper Fisker modtaget hæderen fra kollegaerne i 1. division. Det er nemlig 1. divisionsspillerne selv, der stemmer om, hvem der skal modtage kåringen.

Seneste fem vindere
2014: David Boysen, Lyngby