Artikel11.12.2013

Spillerne har valgt Årets Hold 2013

Fodboldspillerne i Danmark og de danske udlandsprofessionelle har valgt de 11 spillere, som har gjort det bedst i indeværende kalenderår. Kåringen er en del af Spillernes Officielle Kåringer.Årets Hold er blevet udvalgt af Spillerforeningens medlemmer. I forhold til sidste år går fem spillere igen. De seks nye er alle unge spillere, som blandt andet tæller Esbjerg fB’s 23-årige højre back og netop kåret som Årets Profil i Superligaen, Peter Ankersen, den 21-årige midtbaneprofil fra AGF, Casper Sloth og kantspilleren fra franske Toulouse, Martin Braithwaite, på 22 år. Disse unge spillere er medvirkende til, at gennemsnitsalderen på Årets Hold i aften er blot 23 år, hvor holdet sidste år i gennemsnit var knap to år ældre.

Samtlige af spillerne på Årets Hold 2013 har fået debut på A-landsholdet og hele otte af dem spiller på højt internationalt niveau i deres klubber rundt omkring i Europa. Det er med til at vidne om, at de danske spillere på Årets Hold besidder stærke fodboldmæssige kompetencer, der gør, at de kan begå sig på den internationale fodboldscene.

Årets Hold 2013

Målmand
Kasper Schmeichel, Leicester City FC

Forsvar
Nicolai Boilesen, Ajax Amsterdam
Daniel Agger, Liverpool FC
Jores Okore, Aston Villa FC
Peter Ankersen, Esbjerg fB

Midtbane
Casper Sloth, AGF
Christian Eriksen, Tottenham Hotspur
Niki Zimling, Mainz 05

Angreb
Martin Braithwaite, Toulouse FC
Andreas Cornelius, Cardiff City FC
Viktor Fischer, Ajax Amsterdam

Om kåringen
Spillerne i de hjemlige ligaer og de danske spillere i udlandet står for udvælgelsen af spillere til Årets Hold. Formålet er at fremhæve de bedste danske spillere på alle positioner.

Holdet stilles op i forhold til, hvordan landsholdet har spillet i det forgangne år, dvs. igen i år en 4-3-3-opstilling. De spillere, der får flest stemmer i deres respektive kæder, bliver udtaget til Årets Hold.