Jores Okore er Årets Mandlige Talent 2012

Fodboldspillerne i Danmark samt de danske udlandsprofessionelle har kåret FC Nordsjællands 20-årige forsvarsklippe Jores Okore som Årets Talent.

Jores Okore har for alvor gjort sit indtog i dansk fodbold i år 2012. Med solide præstationer i FC Nordsjællands forsvar var han en medvirkende årsag til, at mesterskabet kom i hus.

- Jeg er mega glad, for det er en fantastisk pris at modtage. Det er en ære, især når det er spillerne, der har stemt – Det er virkelig en rigtig dejlig dag. Nu er mit næste mål at vinde prisen som Årets Fodboldspiller, siger en jublende Okore.

Om han allerede i år har chancen for at vinde prisen som Årets Fodboldspiller vil vise sig på søndag, hvor de fem nominerede til den største pris herhjemme vil blive offentliggjort.

Jores var i en alder af blot 19 år udtaget til Danmarks EM-trup i Polen og Ukraine, og selvom det ikke blev til spilletid i turneringen, er han allerede noteret for 4 A-landsholdskampe. Senest har vi set imponerende præstationer for FC Nordsjælland i Champions League, som har gjort den nu 20-årige midterforsvarer til et varmt navn i fodboldeuropa og nu også til vinder af prisen som Årets Talent 2012.

Årets Talent 2012 – Jores Okore
Alder: 20 år