Artikel30.10.2011

Spillerforeningen tager socialt ansvar

Ved LO-kongres 2011 vil Mads Øland og Marc Rieper i dag præsentere Spillerforeningens nye sociale initiativ. Her vil fodboldspillere - som i kampagnen Giv Racismen Det Røde Kort - agere rollemodeller for børn og unge for at styrke integrationen.

I dag vil direktør i Spillerforeningen, Mads Øland, sammen med tidligere landsholdsspiller Marc Rieper præsentere Spillerforeningens nye sociale indsats ved LO-kongres 2011. Arena Spartacus hjælper dårligere stillede børn og unge med at blive en del af samfundet via fodboldaktiviteter i lokalmiljøet, og træneruddannelsen Spartans giver marginaliserede unge muligheden for at få en træneruddannelse med mening.

Kampagnen bygger videre på erfaringerne fra succesen med kampagnen Giv Racismen Det Røde Kort, og Mads Øland glæder sig til at rulle det nye projekt ud: ”Fodboldspillere er store rollemodeller for børn og unge, og vi har et stort ansvar for at gå forrest i kampen for at styrke medborgerskabet i Danmark. Det vil vi nu sætte fokus på med det nye initiativ,” siger Mads Øland.