Sanne Troelsgaard kåret til Årets Kvindelige Fodboldspiller 2011

Dette år løb Sanne Troelsgaard med prisen som Årets Kvindelige Fodboldspiller efter en flot sæson først for Brøndby og nu for Skovbakken. I sidstnævnte scorer hun nu næsten to mål pr. kamp.

Brøndby og nu for Skovbakken. I sidstnævnte scorer hun nu næsten to mål pr. kamp.Inden kvindelandsholdet nåede at drage til Brasilien fik Sanne Troelsgaard overrakt prisen som Årets Kvindelige Fodboldspiller 2011. Kåringen er ekstra prestigefuld, fordi det er kollegerne, de kvindelige danske fodboldspillere, der peger på vinderen.

Sanne Troelsgaard er stolt over prisen: ”Det er et virkeligt dejligt skulderklap at få. Det er den største pris, man kan vinde herhjemme, for det er mine modspillere, der synes, at jeg fortjener prisen. De har om nogen forstand på den slags. Selvfølgelig er jeg overrasket, men jeg har også haft en fantastisk sæson,” fortæller hun.

2011 har i sandhed været et målrigt år for den 23-årige Skovbakken-angriber. Siden skiftet fra Brøndby IF har Sanne scoret imponerende 29 mål i 15 kampe for Skovbakken dette efterår. De 24 i af målene er faldet i 3F Ligaen, og dermed tegner Sanne sig for 1/3 af Skovbakkens mål.

Sanne Troelsgaard har udover Brøndby IF tidligere spillet for SønderjyskE.

Årets Kvindelige Fodboldspiller 2011 – Sanne Troelsgaard
Fødselsdato: 15-08-1988