Artikel7.11.2011

Lasse Rise frifundet - Klubbers ansvar at indsende kontrakter

DBU's Appeludvalg har frifundet Lasse Rise og understreger samtidig, at det er klubbernes ansvar, at kontrakter og tillægsaftaler indsendes til godkendelse hos DBU.Lasse Rise er blevet frifundet i Lyngby-sagen. Sagen drejer sig i korte træk om den tidligere Lyngby-spiller Lasse Rises kontraktforhold i Lyngby BK. Lasse Rise underskrev en tillægskontrakt med Lyngby BK, men klubben sendte ikke tillægskontrakten til godkendelse i DBU, sådan som det kræves. I sagen blev Lasse Rise tildelt en bøde af DBU’s disciplinærudvalg på 10.000 kr.

Denne bøde ankede Spillerforeningen til DBU’s Appeludvalg, som altså nu har frifundet Lasse Rise. Appeludvalget lægger vægt på, at det påhviler klubberne at indsende kontrakter til godkendelse. Appeludvalget peger samtidig på, at spilleren ikke er forpligtet til at indsende dokumenter til godkendelse hos DBU.

Direktør i Spillerforeningen, Mads Øland, er tilfreds med kendelsen: ”Det er vores klare opfattelse, at det er klubbens – og ikke spillerens – forpligtelse, at indsende kontrakter og tillægsaftaler til godkendelse hos DBU. Det har vi nu også fået DBU’s Appeludvalgs ord for.