Christian Eriksen er Årets Mandlige Talent 2011

Fodboldspillerne i Danmark samt de danske udlandsprofessionelle har kåret Ajax Amsterdams Christian Eriksen til Årets Talent for andet år i træk.

For andet i træk er Christian Eriksen kåret til Årets Talent. Den 19-årige playmaker har haft endnu en flot sæson i Æresdivisionen, hvor han har bidt sig fast som det offensive omdrejningspunkt på det unge Ajax-mandskab.

- Jeg er utrolig glad for at vinde prisen igen. Jeg vidste slet ikke, at det var muligt at vinde prisen to år i træk, så derfor blev jeg noget overrasket, da mine kolleger igen pegede på mig, siger Ajax-spilleren, der har kæmpet om prisen med de øvrige danske spillere under 22 år.

Christian har spillet flere flotte kampe i Champions League og tilkæmpet sig en fast plads på det danske landshold, hvor han var en af arkitekterne bag kvalifikationen til sommerens EM-slutrunde. Derudover blev den unge fynbo også udtaget som en af profilerne på det danske U21-landshold ved sommerens EM i Danmark på trods af, at han med sine 19 år var blandt de yngste på holdet.

- Hvis man alene kigger på min alder, er jeg vel stadig et talent, men jeg har allerede oplevet så meget i min karriere, at jeg nu anser mig selv for at være en voksen dreng. Derfor krydser jeg fingre for, at jeg også vinder prisen som Årets Fodboldspiller. Hvis det sker, har mit fodboldår været fantastisk, slutter en stolt Christian Eriksen.

Prisen som Årets Fodboldspiller 2011 uddeles ved SPORT 2011 på DR den 7. januar. Her er Christian Eriksen nomineret sammen med William Kvist, Andreas Bjelland, Dennis Rommedahl og Niki Zimling.

Årets Talent 2011 – Christian Eriksen
Klub: Ajax Amsterdam