Artikel29.1.2020

Skov Olsens tidligere træner: »Han kan nå allerhøjeste hylde«

Cheftræner i FC Nordsjælland, Flemming Pedersen, har kendt Andreas Skov Olsen, siden han kom til klubben som 11-årig, og han ser en stor fremtid for Årets Mandlige Talent 2019. Kåring sker i samarbejde med Dossier.

Af Michael Hehr

Der var ikke meget tvivl hos de danske mandlige fodboldspillere, da de skulle skrive navnet på den unge spiller, de synes, der havde præsteret bedst i 2019. Andreas Skov Olsen blev suveræn vinder af Årets Mandlige Talent.

Det kommer nok ikke som den helt store overraskelse for hans tidligere træner i FC Nordsjælland Flemming Pedersen. Den nuværende cheftræner i Farum-klubben kender Andreas Skov Olsen helt tilbage, fra han kom til klubben som 11-årig, og han har derfor på tætteste hold fulgt udviklingen hos den i dag 20-årige angriber.

»Han har den der målrettethed i sig. Og det er også derfor, at jeg er så sikker på - som man nu kan blive - at han når rigtig, rigtig langt. Han kan nå aller-, allerhøjeste hylde«

- Inden for de kommende år, tror jeg, der vil komme endnu mere fra ham, fordi han har noget temperament. Selv om han er stille og rolig, så spiller han virkelig for at vinde. Og han er pissed på sig selv, hvis der er noget, han ikke lykkes med.

- Det kan godt være, det ikke lige ser sådan ud, men indvendigt der syder han og bobler, hvis ikke det går efter hans hoved. Og det er vigtigt med den mentalitet. Han har den der målrettethed i sig. Og det er også derfor, at jeg er så sikker på - som man nu kan blive - at han når rigtig, rigtig langt. Han kan nå aller-, allerhøjeste hylde, mener Flemming Pedersen.

Se hele interviewet med Flemming Pedersen.

Tilladelse Påkrævet