01. 05. 2020

Curth om møde i Kulturministeriet: Vi er i en god proces

Spillerforeningens formand, Jeppe Curth, deltog i formiddags i et møde med kulturminister Joy Mogensen, hvor en genåbning af dansk fodbold var på programmet.

Kulturminister Joy Mogensen havde fredag formiddag indkaldt Spillerforeningens formand, Jeppe Curth, Divisionsforeningens formand Thomas Christensen, DBU’s formand Jesper Møller og DIF-formand Niels Nygaard til et videomøde.

På programmet var en genåbning af dansk fodbold, som har ligget stille siden midten af marts. Spillerforeningens formand Jeppe Curth kan berette om et godt møde.

- Jeg kan selvfølgelig ikke referere fra et lukket møde, men jeg kan sige, at vi havde et fint og konstruktivt møde, og vi er i en god proces med Divisionsforeningen, DBU og DIF i forhold til at sikre en forsvarlig og tryg genåbning af dansk elitefodbold. Det er naturligvis vigtigt, at en genåbning sker med myndighedernes accept og med forsvarlige retningslinjer, så vi ikke kompromitterer spillernes sikkerhed, siger Spillerforeningens formand.

Næste step er nu, at kulturministeren tager inputs fra dagens møde med sig videre, så de kan indgå i forhandlingerne med Folketingets partier om en fortsat genåbning af Danmark.