18. 06. 2018

Team Spillerforeningen møder Frem i træningskamp

Første modstander til Team Spillerforeningen er på plads. Det bliver 2. divisionsmandskabet BK Frem. Opgøret spilles på Valby Idrætspark den 11. juli kl. 17.00.

Team Spillerforeningens preseason-træning har allerede været i gang i en uge, hvor medlemmer gratis har kunnet træne med ProTreatment.

I næste uge bliver der så taget hul på fodboldtræningen med flere ugentlige træninger i Valby. Men det bliver ikke kun træning. Modstanderen til opstartens første træningskamp er netop kommet på plads.

Læs også: Tilmeld dig her >>

Det bliver BK Frem, der spillede med i forårets oprykningsspil i 2. division, hvor Valby-klubben sluttede sæsonen som nummer ni. Opgøret spilles på Valby Idrætspark onsdag den 11. juli klokken 17.00.

- En vigtig del af Team Spillerforeningens opgaver er at få eksponeret de spillere, der går rundt uden kontrakt og give dem kamptræning på højt niveau. Vi er derfor glade for, at BK Frem havde mulighed for at møde os i Valby Idrætspark den 11. juli. Vi spillede senest imod Frem i 2016, hvor det blev til en god test i en helt lige kamp, som sluttede 0-0, siger projektleder Kresten Blæsild.

Cheftræner Mark Strudal ser også frem til kampen mod BK frem.

Læs også: Se komplet program for træningerne i København >>

- Det er en fornøjelse, at det er lykkedes at få arrangeret en træningskamp allerede nu. Det giver en ekstra dimension til Team Spillerforeningens træning, fordi det giver spillerne mulighed for at arbejde taktisk.

Normalt er det taktiske aspekt af Team Spillerforeningens preseason-træning ellers langt fra det mest tungtvejende, fordi det kan være en broget flok af spillere, der har – og kommer til at få – vidt forskellige taktiske udgangspunkter. Men det taktiske kommer til at veje tungere i år, fortæller Mark Strudal:

- Fordi der er arrangeret en kamp, er der mulighed for at implementere nogle taktiske elementer i træningen – eksempelvis at arbejde med et pres – op til den kamp. Det er et ekstra element i forhold til sidste år, og det, synes jeg, er rigtig positivt.

Læs også: Se komplet program for træningerne i Aarhus >>

Team Spillerforeningens fodboldtræning begynder den 25. juni og løber i tre uger. Preseason-træningen med ProTreatment fortsætter sideløbende med fodboldtræningen, således at der vil være skadesforbyggende træning om formiddagen og fodboldtræning om eftermiddagen.

Er du vores kommende modstander?

Team Spillerforeningen søger flere modstander til træningskampe fra U19 Liga-niveau/2. division og højere i uger 26, 27 og 28. Har det interesse, kan projektleder Kresten Blæsild kontaktes på kresten.blaesild@spillerforeningen.dk