18. 04. 2016

Thomas Lindrup revser Farum Park: Banen ødelægger kampene

Fredag aften tørnede FC Nordsjælland og Hobro IK sammen på Farum Park. I løbet af kampen havde flere af spillerne mildest talt mere end almindeligt svært at stå fast. Det er pinligt at byde spillerne den slags forhold, mener Spillerforeningens formand, Thomas Lindrup.

”Pinligt.”

Sådan beskriver Thomas Lindrup de betingelser, som spillerne blev budt under fredagens opgør mellem FC Nordsjælland og Hobro IK. Spillerne skøjtede rundt, og forholdene havde direkte indflydelse på kampen. Det kan ifølge Spillerforeningens formand ikke være rigtigt.

- Det er professionelle klubber og professionelle spillere, og de fortjener professionelle forhold. Sådan vil jeg ikke beskrive forholdene i Farum. Tværtimod. Det er pinligt, at vi byder vores spillere sådan en bane. Det kan ikke være rigtigt, at banen skal påvirke spillet så meget, som det tydeligvis er tilfældet i Farum, forklarer Thomas Lindrup.

Læs også: Thomas Lindrup: Ikke fair at byde spillerne de betingelser

Det er ikke første gang, at Spillerforeningens formand retter kritik af forholdene i Farum. Landets eneste kunstgræsbane bliver uge efter uge kåret som Superligaens dårligste af anførerne, men Thomas Lindrup forklarer, at det i udgangspunktet ikke handler om kunstgræs.

- Spillerne skøjter rundt. Jeg har sagt det før, men jeg vil gerne sige det igen: Det handler som sådan ikke om kunstgræs. Det handler om de betingelser og det spil, som kunstgræsset skaber. Det er tydeligt for enhver, at det ikke er det samme spil, fastslår Thomas Lindrup, som fremhæver en af flere episoder fra fredagens kamp som eksempel.

Se også: DR: Højdepunkter fra opgøret (eksternt link)

- I fredags så vi Andreas Maxsø glide flere gange i samme sekvens, hvilket gav en friløber til Mayron George. Godt nok brændte George, men episoden er desværre kun et af flere et eksempel fra fredagens kamp på, at banen er en skøjtebane, der sagtens kan påvirke kampenes udfald. Og det er ikke fair.