18. 03. 2016

Nyt nummer af Indersiden på gaden

Der er et nyt nummer af Indersiden på gaden. Der er bl.a. interview med Christian Eriksen, Morten Olsen og Pierre Kanstrup, mens vi ligeledes sætter fokus på det mulige behov for rebranding af kvindefodbold.

Indersiden er fodboldspillernes eget magasin. Magasinet bliver brugt som fagligt debatforum for de emner, der er oppe til diskussion i fodboldens verden. I Indersiden 16-1, der netop er udkommet, sætter vi bl.a. fokus på kvindefodboldens haltende image.

Mens herrefodbold nyder stor kommerciel succes, halter kvindefodbold betragteligt efter. På den modsatte side af Øresund ser det dog helt anderledes ud. Derfor ser vi i denne udgave af Indersiden på, om der er behov for rebranding af kvindefodbold, og hvordan det eventuelt kan gribes an. Det sker gennem interview med en repræsentant for medierne, en boldproducent, en forsker og selvfølgelig spillerne selv.

Du kan også læse et interview med Mikkel Bischoff og Kasper Kusk, der fortæller om mødet med udlandet. I den sammenhæng kan du også læse om, hvorfor Morten Olsen er fortaler for, at unge spillere tager tidligt ud.

Der er også fokus på 4player, Player Social Responsibility og ikke mindst to store interviews med henholdsvis Pierre Kanstrup og Christian Eriksen.

Indersiden 16-1

"Jeg vil have det bedste ud af mig selv"

Der er ingen danske fodboldspillere, der tre år i træk er blevet kåret til Årets Spiller. Ikke før Christian Eriksen. Fynboen kalder det selv for en surrealistisk oplevelse.

Den svenske succes

Kvindefodbolden har bedre kår i Sverige end i Danmark. Hos vores naboer er man lige så stolte af, når de kvindelige udøvere klarer sig godt, som hvis det er mændene, der henter medaljer hjem til nationen.

Rebranding af kvindefodbold

Kvindefodbold rummer et uforløst potentiale. En hurtigere og lettere bold kan være et af flere redskaber til at indfri potentialet.

Morten Olsen fortaler for at tage tidligt ud

Flere danske talenter er på græs i store, europæiske klubber. Og Morten Olsen er stor fortaler for at tage tidligt ud.

Fordommene lever alt for godt

"Hvis en herrespiller laver en fejl på en fodboldbane, så er han et fjols. Hvis en kvinde laver samme fejl, er det fordi, kvindefodbold er noget lort. Og det er den dyne, vi slår i."

”Vi skal tilpasse os udlandet”

Udlandet er ikke altid lykken for en blød dansker. Det har Kasper Kusk og Mikkel Bischoff erfaret.

Tofods på træneren blev vendepunktet

Som 20-årig var Pierre Kanstrup noteret for syv Superligakampe. Han måtte vente mere end fem år, før han kunne lade sig notere for den ottende.

Job4player hjælper basketballspiller til job

Christian Lindberg, basketballspiller i Horsens IC, har gennem Job4player fået job.

Skærpet kamp om Danmarks Bedste Bane

Spillerforeningen kårer sammen med Superligaens anførere hvert år Danmarks Bedste Bane.

4player styrker organisationen

4Player har styrket organisationen med konsulent og karriererådgiver Mette Schou Brix, der primært skal have fokus på Job4players områder.

Mette Vestergaard er ny adm. direktør i PSR

Mette Vestergaard er ny adm. direktør i Player Social Responsibility - Spillerforeningens sociale fodbold-initiativ for børn og unge i udsatte boligområder.