02. 06. 2016

Jan Kristiansen: Spillerforeningens sommertræning hjalp mig meget

Team Spillerforeningen afholder igen i år sommertræning, hvor det vil være muligt for spillere som står uden kontrakt eller bare vil holde sig i gang at være med. Træningen vil foregå både i København og Århus, hvor bl.a. tidligere AGF træner Erik Rasmussen vil være en del af trænerteamet.

Den traditionelle FIFPro turneringen er i år blevet lukket ned, men det har skabt muligheden for at opgradere træningen i forbindelse med afholdelsen af Spillerforeningens årlige sommertræning. Træningen starter som udgangspunkt i uge 25 umiddelbart efter 2. divisions afslutning, og vil herefter kører i 3-4 uger. Der vil blive afholdt 12-15 træningsgange og 2-4 træningskampe i København og 5-10 træningsgange i Århus.

- Vi opgraderer træningen omkring Team Spillerforeningen kraftigt i år og er glade for at vi kan tilbyde vores medlemmer træning med ProTreatment i både Århus og København over sommeren ligesom vi stadig tilbyder fodboldtræning i København. Vi håber derfor at vores medlemmer, hvad enten de har kontrakt eller ej, benytter muligheden for at holde sig i form med kollegaerne over sommeren, siger Kresten Blæsild, projektansvarlig for Team Spillerforeningen.

Læs også: ProTreatsments Thomas: De små ting betyder meget

Jan Kristiansen, tidligere landsholdspiller og udlandsprofessionel i den tyske traditionsklub FC Nürnberg, deltog i Spillerforeningens sommertræning sidste år. Han brugte sommertræningen til at holde sig i gang og supplerer den almindelige løbe- og fitnesstræning.

- Jeg følte jeg kunne bruge Spillerforeningens sommertræning til en hel masse ting. Det betød rigtig meget at kunne lave noget andet end bare at løbe på landevejene og træne i et fitnesscenter, siger Jan Kristiansen, tidligere landsholdsspiller og nuværende FC Roskilde-spiller og fortsætter:

- Det er noget jeg kan anbefale til andre, hvis de stod i samme situation som mig sidste sommer. Så får man som sagt mulighed for at få noget almindelig fodboldtræning. Det er noget helt andet at træne med andre og få bolden med. Folk var ikke bare kommet for at lave ingenting, de gav den gas, så det gjorde rigtig meget. Det var fedt, at folk var klar på at give den en skalle og ikke bare tænke på sig selv.

Spillerforeningens sommertræning er for alle medlemmer ligegyldigt niveau, men det er ikke noget problem, når alle giver alt, hvad de har, mener den tidligere landsholdsspiller.

- Man lagde ikke mærke til, at der var niveauforskel, men man kan jo altid gøre det så godt så muligt selv og vejlede andre. Så længe folk gør deres bedste, så det vigtigste. Jeg synes der var super intensitet på, så det gav mig virkelig meget i den situation, som jeg stod i sidste sommer. Det var en fornøjelse at være en del af, siger Jan Kristiansen.

Formiddagstræning med ProTreatment
I København vil der som supplement til fodboldtræningen om eftermiddagen være formiddagstræning styret af Spillerforeningens samarbejdspartner ProTreatment, og dermed vil der nogle dage være mulighed for to træningspas. Til formiddagstræningen vil det være muligt for kvindelige medlemmer at deltage. Mellem de to træningspas vil der være en fysioterapeut til rådighed samt arrangeret frokost.

Kompetente trænere
Træningen vil blive varetaget af forskellige trænere med stor trænerefaring. Her vil bl.a. Erik Rasmussen være en del af trænerteamet. Erik Rasmussen har en lang professionel karriere bag sig som aktiv fodboldspiller, og derudover har han også været cheftræner for bl.a. FC Midtjylland og AGF.

- Det var super at deltage i træningen. Det var hyggeligt at se gutterne. Man lærte en masse nye mennesker at kende. Så jeg synes det er super initiativ. Det er absolut værd at tage til. Det er godt med en masse træning med bold, hvor man for mulighed for at variere løbetræningen, siger Jan Kristiansen.

Træningen vil i København foregå på Fremad Valbys træningsbaner, hvor man både har indendørs og udendørs træningsfaciliteter. I Århus vil træningen blive afholdt hos ProTreatment.

- Vi vil naturligvis gøre alt for at hjælpe vores medlemmer uden kontrakt til sommer med at finde en klub. Udover træningen vil der også blive forsøgt at arrangere 2-4 træningskampe over perioden, så jeg kan kun opfordre til, at man benytter disse tilbud og holder øje med vores løbende nyheder omkring Team Spillerforeningen, slutter Kresten Blæsild.

Program og tilmelding

Årets program for Team Spillerforeningen

Tilmelding til Team Spillerforeningen

Hvis du har spørgsmål kan du kontakte Kresten Blæsild på tlf: 22 32 18 55 eller på kresten.blaesild@spillerforeningen.dk.