01. 11. 2011

Vold mod spillere er et problem i Argentina

Vold og trusler mod fodboldspillere er blevet et større problem i Argentina. Senest gik det ud over en spiller fra San Lorenzo, der holder til i den argentinske 1. Division.For nyligt blev den argentinske spiller, Jonathan Bottinelli, angrebet af fans fra sin egen klub, San Lorenzo. Den argentinske spillerforening, FAA, kræver, at de nationale fodboldmyndigheder gør mere for at komme problemet til livs.

Vi har flere gange oplevet, at vold er blevet det dominerende emne i fodboldverdenen. Episoder som denne, der er afskyelige, ser desværre ud til at være et tilbagevendende fænomen, der gør det svært at træne og spille kampe,” siger Carlos Pandolfi, direktør i FAA.

Det er ikke første gang, at en San Lorenzo-spiller bliver offer for sådanne hændelser, fortæller Pandolfi: ” San Lorenzo-holdet har oplevet, at individer forklædt som fans har overfuset spillerne verbalt og udøvet vold mod dem. Den 26. oktober var det så Bottinelli, der blev angrebet af en gruppe hooligans, som var trængt ind på træningsbanen, selv om det faktisk var en lukket træning.

Siden da har FAA afholdt møder med landets sikkerhedsminister for at få ministeriet til at tage hånd om sagen. Derudover har FAA også krævet, at klubben garanterer spillernes sikkerhed når de er på arbejde.

San Lorenzos hjemmekamp mod All Boys i den argentinske 1. Division denne weekend er blevet udskudt som følge af overfaldet på Bottinelli.

Foto © FIFPro

Foto © FIFPro